Inredning – fyndat

I måndags fyndade jag denna lilla skatt, en vacker träkista med fina detaljer och låsmekanism på båda sidorna av locket. Villa Ormnäs donerade kortorsmöbler, och förutom det som behövdes till jobbet hittade kistan inne i en vindsvrå. Den var fylld med en massa glödlampor, men jag fick genast hjälp med att tömma den och nu står den så fint i vårt vardagsrum. Det var verkligen som hittat, och jag kan inte förstå vilken tur jag hade. På loppisar och antik handlar hade den antagligen kostat blodiga pengar, jag menar – en liten trälåda kan gå för 30-40€!  Kanske världen tyckte att jag behövde lite tur det här året, med tanke på motgångarna jag stött på…

Vad tycker ni, gör den sig inte fin som soffbord i centrum av all attention?




silje

6 reaktioner på ”Inredning – fyndat

  1. Wooow! :D Den där är ju SOM GJORD för er lägenhet. Där hade du verkligen turen på din sida. :) Jag gillar speciellt de gamla Varovasti-skyltarna som sitter kvar.

Kommentera / Leave a comment

