De små framstegen

Tänkte bara meddela, att jag har fått grönt kort till att lätt börja träna övre kroppen på gymmet. Lätta vikter och övningar, så att jag kan hålla kontrollen i ryggen som fortfarande inte är den bästa men ändå såpass att jag kan börja prova på lite annat. Det känns skönt, och även de små framstegen glädjer. Antagligen kommer det dröja mycket länge innan jag kan eller ens vill prova på mera fartfyllda och krävande motionsformer, känns verkligen inte som ett alternativ nu. Men redan det att jag lite kan börja stärka övrekroppen lite grann känns väldigt bra. Det blir ju samtidigt stabilitetsträning för bålen, med ett extra moment. Smärtan kommer och går, – men hoppeligen ska kroppen reagera bra på detta. Håll tummarna!

Det här med när kroppen säger till, tror jag att jag ska ta upp i ett annat inlägg.
silje

6 reaktioner på ”De små framstegen

  1. Jag håller tummarna för att det blir bara bättre nu! Det suger enormt att inte kunna leva normalt, hälsar en som fortfarande inte kan gå ordentligt sedan början av januari.

    • Det gör det faktiskt!! Såå irriterande att inte kunna göra sådant som en normalt gör eller tycker om.

      Ojdå, låter inte så bra det heller, vad har hänt? :/

      • Inte något farligare än en bruten lilltå. Men jag måste säga att jag aldrig förut haft en lika besvärlig skada med tanke på hur harmlös den känns jämfört med hur mycket det begränsar ens liv. Och det lär ta mycket längre tid att bli bra än om det hade varit ett ben i fingern eller tom. någon av de mindre benen i handen. Men jo, jag borde inte klaga, det kunde vara något mycket värre, men det tar bara på ens nerver som du säkert förstår ganska bra.. :)

      • Ojdå! Jäkligt när något som en lilltå kan göra att en får så stora förhinder :/ Försår bra att det tar på nerverna, finns inget värre än att vara begränsad och inte kunna göra/utöva det en vill!

Kommentera / Leave a comment

