Shopping i Åbo



Efter kursen i torsdags gav jag mig ut på ‘äventyr’ i Åbo. Jag har inte så där jätte koll på Åbo, men jag hittade fram till centrum trots allt. Hotellet jag bodde på låg kanske 1,3km från centrum av Åbo, så inte så långt borta – men går en åt fel håll kan det bli många kilometrar ändå. Egentligen var jag väldigt trött efter att ha stigit upp okristligt tidigt och kursat hela dagen, men tänkte att jag måste passa på att kolla lite i butker samt äta något gott.
Telefonen fick fungera som karta och kompass, hittade till en del av restaurangerna som jag blivit tipsad om och bestämde mig slutligen för att äta plåtbröd på Pub Niska med utsikt över Aura Å. Innan dess hittade jag lite vårkläder i from av gröna byxor i kort modell samt en ljust skjorta till.
Måste säga att det faktiskt är ganska skönt och näst intill terapeutiskt att strosa omkring på gatorna i sin ensamhet samt slutligen slå sig ner på en lugn restaurang och bara umgås med sig själv och sina tankar. Visst kändes det lite konstigt att sitta ensam i ett fyra personers bord då alla andra satt med sina vänner eller partners och pratade. Men jag vande mig snabbt och tyckte det var riktigt skönt att bara få andas ut och vara själv. Jag tycker väldigt mycket om att vara social och vara där det händer, men jag erkänner också att jag trivs bra i eget sällskap ibland.

ps. Papperslappen nere till vänster är ju hur irriterande som helst? Varför såg jag den inte tidigare?
silje

Kommentera / Leave a comment

