Inredning: Våren är på intåg


Nu är det bara så att jag tänker här med införa allt mer vår och färger i lägenheten, trots att februari bara börjat. Men regnet och plusgraderna ger mig hopp om en tidig vår detta år. Det är klart att barnen gärna önskar snö under sportlovsveckan, men för mig får det gärna vara isfria vägar så att en slipper halka runt som bambi på hal is under promenaden till jobbet.
Eftersom jag är så inställd på vår föll jag även för dessa körsbärskvistar samt rosa och turkosa ljus. Bli inte skrämda av ljusens färger, de ska bli en del av en helhet och det kommer inte se så crazy banans ut som ni kanske tror.
Något som jag verkligen skulle vilja uppleva någon gång är våren i Japan. Tänk er alla blommande körsbärsträd? Tänk er att gå där i parkerna bland träden och blommorna som yr omkring. Hade varit en mäktig upplevelse.
silje

4 reaktioner på ”Inredning: Våren är på intåg

  1. Med erfarenhet kan jag säga att körsbärsblomningen i Japan är väldigt vacker :) Dock finns det också körsbärsträd på närmare håll t.ex. i Stockholm är det väldigt fint då de blommar i Kungsträdgården. Så läste jag faktiskt att man har en massa körsbärsträd i Kerava också!!

Kommentera / Leave a comment

