Veckan i matväg


I måndag blev det storhandel för mig, vilket betyder lunch och middag fixad för hela arbetsveckan – otroligt skönt! Jag har inget emot att äta samma maträtt flera gånger per vecka då det sparar så mycket tid då en gör storkok av två rätter. Jag hackade upp zucchini, champinjoner, endiv samt brockoli och wokade dem. Steke kycklingfiléer samt nöt strimlor. Blandade kyckling + grönsker med bulgur vete och hällde över sweet chili sause, det blev ungefär som risotto. Nötköttet + krönsakerna blandade jag med fullkornsnudlar. Så det var veckans maträtter, vet inte riktigt vad jag ska hitta på till helgen i matväg.

Måste också lite klaga på att jag blivit täppt, hostar och halsen kittlar. Finns det något mer irriterande att försöka somna då en kan varken andas från munnen eller nästan ordentligt!?!
silje

Kommentera / Leave a comment

