Typiskt

Kom hem för inte alls så länge sedan, tänkte att jag ksulle lägga på datorn och skriva några rader här samt lägga upp en bild. Men eftersom flickr ligger nere just nu kan jag inte göra det, jag måste ju lägga mina bilder via flickr för att jag dumt nog laddat upp stora bilder direkt på bloggen som om jag hade gränslöst med utrymme här på WP. Det visade ju sig att plötsligt och fortare än en tror så går det inte alls att ladda upp bilderna. Så det får bli ett alldeles urtrist inlägg ikväll, tyvärr!

Im having problems uploading pictures to night. Flickr is down, and I’ve used all of my space here on WP – which is why I need flickr to share pictures with you. So, I won’t be posting more tonight. Hopefully flickr will be up and running by tomorrow!
silje

2 reaktioner på ”Typiskt

  1. Du är säkert medveten om att man kan skala ner bilderna från en modern kamera rejält om man sätter upp bilder på webben. De som tittar på bilderna märker inte någon skillnad i kvalitet. Tex en bild med max 1280 pixlar på långsidan är märkbart mindre än den bild som kommer ur kameran.

    Jag vet inte hur du hanterar dina bilder efter att du tankat över dem från minneskortet, men tex mha av Lightroom kan man fixa dylika grejer snabbare än du hinner stava till appelsinjuice :)

    • Jepp, borde ha gjort det – men då jag började blogga förstod jag inte riktigt hur mycket utrymme bilderna tog så jag brassade på. Borde rensa bort gammalt onödigt..

      Tack för tipset! :) Använder själv photoshop.

Kommentera / Leave a comment

