Fast & Delicious Dinner


Igår orkade jag äntligen släpa mig till en av de större mataffärerna här i stan. Tydligen har de remont på gångs, så utbudet var inte det bästa och det tog extra länge att hitta något. Som tur hade jag inte egentligen några specifika ingredienser som skulle inhandlads. Hade egentligen tänkt följa något recept för helgens middager för en gångs skulle, men kunde inte bestämma mig. Så som vanligt då jag ska laga mat eller handra så köpte jag det jag hade lust på och utgick från de ingredinserna för gårdagens middag.
Resultatet blev stekt kyckling, champinjoner, zucchini och bacon samt paprika och feta ost till. Kryddor och pressad vitlök där till.
Köpte även en gris inrefilé igår och skar upp köttet i bitar. Köttet ligger och gottar sig i en marinad bestående av vatten, soya, rödvin, timjan, rosmarin samt en massa vitlök. Längtar otroligt mycket till dagens middag kan jag lova er.

silje

Kommentera / Leave a comment

