Sminkdjungeln

Efter att ha kollat en hel del på olika youtubers under den senaste tiden har jag blivit riktigt sugen på att prova en massa olika sminkprodukter – ja, lätt påverkad. Har googlat runt lite och hittat både dyrare och förmånligare alternativ. Antagligen är ju många av dessa youtube personligheter sponsrade och får mycket produkter som de sedan ska göra en review om i vloggformat – vilket får hundratusentals, ja till och med miljontals tjejer nyfikna på produkterna. Jag erkänner att jag är en i mängden, och tänker ofta tanken att det vore roligt att prova och se om de är så amazing som det utlovas och om de verkligen är värda sitt pris.

Det finns otroligt många sidor som säljer smink och det gäller att hitta rätt i sminkdjungeln. Jag råkade komma över en svensk sida här om dagen, Fleur de Sante. De säljer rätt förmånliga produkter, allt från parfym och fotkrämer till läppstift och mascaror.

En parfym som fångade min uppmärksamhet är Soirèe, väldigt elegant flaska och påminner lite om Lady Gagas parfym Fame. Har ingen aning om vad den doftar, så om någon av er vet får ni gärna kommentera.

Mitt första dyrare och favorit läppstift Tangy Mandarin av YSL som jag köpte i somras är snart slut. Så passade även på att kolla Fleur de Santes utbud av läppstift. Fastnade bland annat för nyansen Golden Leaf.

Jag fastnade även för eyelinern Couleur de fleur Eye Stylist Eyeliner. Har för länge sedan använt en liknande. Eyelinern har en vässare, ett sudd för mjukare linjer och passar bra då en vill markera eller framhäva ögonen. Om någon provat produkterna får ni gärna skriva vad ni tycker.

Bild 2-4 från Fleur de Santé

silje

En reaktion på ”Sminkdjungeln

Kommentera / Leave a comment

