Vardagstankar

Sjukledig, igen. Var på jobb i måndags och hade tid till företaghälsovårdens läkare som jag beställt för två veckor sedan. Hade tänkt avboka eftersom jag var upp till jouren då jag inte kunde vänta längre p.g.a. smärtan, men tänkte att jag kan väl åtminståne visa upp mig. I det sista är det inre ryggen som varit största problemet utan smärta kring sacrum och sittbesknölen som gör det ont att stå och sitta. Hann inte vara där länge innan hen konstaterade att jag ska vara ytterligare en vecka borta åtminståne. Blir alldeles kallsvettig av det här, hatar att vara borta från jobbet – och det blir bara extra då en kommer tillbaka. Men samtidigt så måste jag ju inse att jag behöver bli bättre för att kunna behandla andra…Gör stabiliserande övningar och knaprar råttgift (läs: tre olika värkmediciner).

Märker att jag stressar mycket över hela min situation, sover dåligt och har dålig aptit. Om cirka en timme ska jag till ytterligare en OMT som råkade få en avbokning och nästa vecka blir det ortopedkonsultation. Och om någon tänker hur kan du som är så ung ha sådana problem redan, hur ska du kunna jobba tills du e 65+? Maila mig så förklarar jag närmare varför jag som är så ung kan ha sådana problem med rygg och andra kropssdelar. orkar inte ta anatomilektionen nu.

Peace out, nu ska jag jumppa ”Ekenäs längsta rygg”.
silje

4 reaktioner på ”Vardagstankar

Kommentera / Leave a comment

