Tankar om den gångna veckan

Dagarna går fort som vanligt, snart är halva januari undan redan! Den här veckan har jag alltså varit sjukledig p.g.a. ryggen, lägligt nog passade kroppen även på att bli ordentligt förkyld. Turigt nog blev förkylningen bättre mot slutet av veckan då jag begav mig till Helsingfors för att gå på skolning. För övrigt var jag till OMT på tisdagen och har gjort stabiliserande övningar. Otroligt hur all kontroll försvinner direkt som ryggen blir sjuk, finns liksom zero! Det sacrotuberala ligamentet värker som tusan fortfarande trots alla sprutor och piller.

Skolningen jag går nu handlar om barns stöd- och rörelseorgan problematik – super bra och värd var enda liten euro. Som vanligt var jag yngst och den enda svenskspråkiga på kursen. Under förra året hade jag som mål att bli mer säker på mig själv då det gäller att tala finska inför en stor grupp, ett mål jag även har detta år. Jag känner mig faktiskt lite stolt över mig själv, för jag babblade på med kurskamraterna och frågade. Det är klart att en är ju inte sig själv till 100 % då en inte talar språket flytande, men jag vill verkligen bli mera säker på mig själv i dylika situationer.

Då jag kom hem väntade två saftiga räkningar och en brev med datum för ortoped konsultation…….. Hoppas att arbetsveckan går någorlunda smärtfritt.
silje

Kommentera / Leave a comment

