Återblick: Januari 2013


Som ny utexaminerad fysioterapeut betydde 2013 ett år med nya utmaningar och nu – ett år senare är jag många erfarenheter rikare. Vid början av året jobbade jag några dagar på hjälpmedelscentralen i Ekenäs som fysioterapeut. Då mitt vikariat tog slut var jag officiellt arbetslös. Minns ännu hur jag skrev många arbetsansökningar både på finska, svenska och norska. Hade ingen aning om vad framtiden skulle bära med sig.

Jag passade ändå på att njuta lite av livet och ta det lugnt, eftersom 2012 hade varit ett rätt så tungt år för mig. Jag hann bland annat med girls night out, hemma brunch, gå på bio två gånger på en vecka samt laga världens godaste kycklinggryta på eget recept. Jag satte även ett nytt hål i örat, och sedan dess har jag alltid haft en liten diamant i höger öra.

Jag överkom även min rädsla att prova på olika grupptimmar under år 2013, vilket jag inledde januari med då jag provade på SH’bam. För övrigt hade jag träningsmotivation, köpte nya träningskläder och utstyr. Där emellan var jag visst också sjuk såg jag, då jag bläddrade i arkivet. Jag lät krativiteten flöda då jag lagade ett kort med musse pigg som håller i en 50€ sedel till min brorsson. Men viktigast av allt, jag åkte till Norge med mamma för att rå om morföäldrarna. Denna resa kom även att bli sista gången jag såg min morfar innan han somnade in. Det var en fin men mycket tung resa.
silje

Kommentera / Leave a comment

