Funderingar kring ny kamera

Som tidigare kännt så har vår Canon 550D fokuseringsproblem, och det är så fruktanssvärt irriterande. Det har ingen skillnad vilket objektiv jag använder eller om det är ljust eller mörkt eller var motivet är – likaväl funderar den hur mycket som helst… Till sommaren har vi haft den fyra år, så den har ju varit med om ett och annat samt en och annan resa – aldrig tappats i golvet dock! Tror även att det kostar typ hälften av ett nytt kamerahus att serva den och fixa den, om det går.

Så nu är jag väldigt frestad att köpa ett nytt kamera hus, har funderat mycket på en Canon 700D. Det är frågan om en hel del pengar, men det är ett stort intresse och jag fotar så gott som varje dag. Så visst tror jag att det är värt det.

Jag kollade runt på begagnade kameror på Rajala, där fanns en 7D för allt från 500-800€! Hade varit fantastiskt med en 7D, men samtidigt känns det inte riktigt safe att köpa en begagnad – trots att en får 1 månad garanti (inte mycket nej). Imorgon ska vi antagligen en sväng till Sello, och det kan mycket väl hända att jag kommer hem många hundra euro fattigare men en kamera rikare. Vi får väl se.

TANKAR OM DETTA?

silje

2 reaktioner på ”Funderingar kring ny kamera

    • Nå den va helt slut i sello såå det blir antagligen via nätet iställer, och möjligen får jag något för den jag har nu. Men tråkigt att komma hem utan då jag va inställd på att fota imorn och prova mitt nya objektiv.

Kommentera / Leave a comment

