Drömhuset

Enda sedan jag var liten har jag drömt om att en dag få planera och inreda mitt alldeles egna hus. Jag byggde olika modeller av lego, inredde bokhyllans hyllor till olika penthouse för barbie dockorna för att senare möblera om flickrummet i smyg. Det senaste halvåret har jag varit i himlen, inredningsvis – 74m2 att inreda! Känns verkligen lyxigt i jämförelse med vår lilla studielägenhet på knappa 40m2. Vår nuvarande lägenhet har 3,5m till tak, stora fönster samt två pelare.

Drömmer jag fortfarande om att planera och inreda ett hus? Oja, om jag gör! Men det är inte aktuellt just nu, men en kan ju alltid drömma och smygplanera lite. Jag har dock väldigt svårt att bestämma mig för vilken stil jag skulle bygga och inreda huset i. Som bekant älskar jag ju Shabby Chic och gammeldags stil, samtidigt som jag även älskar modern stil med stora fönster och ytor.

Huset på bilden är helt i min smak. Kolla på alla detaljer? Fönstren och husets detaljer är alldeles fantastiska. Detta hus skulle jag absolut inreda i Shabby Chic och lite Vintage stil.


Samtidigt kunde jag tänka mig ett stort öppet hus, med stora fönster och inga gardiner som på dessa två bilder. Fönstren på bild två är väldigt speciella och samtidigt som de släpper in mycket ljus fungerar de även nästan som konst, tycker jag. Profilerna gör verkligen sitt. Som glasmästarens dotter kan jag ju inte låta bli att fascineras av fönster.

Något som jag också drömmer om är ett inglasat uterum. Om jag hade ett, skulle jag lägga ett långbord i det. Tänk att kunna äta sena middagar ”ute” även en mörk höstkväll eller på julafton?

Det finns så mycket att välja mellan då det kommer till färger, inredning, dörrar och fönster. Varje liten detalj är unik. Hoppeligen har jag allt på det klara, då det blir dags för hus i framtiden.

Bilder: www.kronfonster.se/

silje

2 reaktioner på ”Drömhuset

Kommentera / Leave a comment

