Ett sista paket & en sista arbetsdag före Jul

paket
Sista julklappen som inhandlats samt sista dagen på jobbet innan julen. Allt under kontroll. Kan inte beskriva hur skönt det ska bli att få bara ta det lugnt, lotsas att det är söndag varje dag samt släpa runt i pyjamas tills eftermiddagen. Det är klart, jag gillar mitt jobb väldigt mycket – men alla behöver vi en liten paus ibland. Har trots allt jobbat på tre olika arbetsplatser detta år, tre olika fysioterapeut anställningar dessutom. Mycket att sätta sig in i, och bara två veckor ledigt. Så nu smakar det riktigt bra mej en liten break för att ladda batterierna. För sedan blir det dags för rivstart igen, med nya kurser och utmaningar år 2014. Älskar då jag får nya erfarenheter och kurser, det är faktiskt helt underbart att känna hur hjärnan laddas med ny information som gör att vissa bitar faller på platts och plötsligt makes sense!
Jag tycker det är rätt intressant att analysera vem jag varit och är som person förr och nu. Att jämföra vad jag tdigare inte kunnat, som nu känns urlätt och som barnmat. Det är roligt då en går framåt yrkesmässigt, men samtidigt tungt också. Det är ingen barnlek, utan intensivt och många comfort zones som ska korsas. Jag säger då det, men jag gillar det.
Hoppas ni alla får ledigt snart, och att ni får det mysigt nu dagarna inför Jul. Försök njuta, och lägg stressen åt sidan.
xoxo
silje

Kommentera / Leave a comment

