Xmas Decoration

IMG_6960
IMG_6953

Idag slutade jag lite tidigare från jobbet, kände att jag gärna skulle tagit en kaffe med någon men alla var upptagna. Så istället gick jag in i en hobbyaffär och fick syn på kanelstänger och en limmpistol. Kom ihåg att jag hade en fin glasburk hemma och funderade någon mikrosekund på huruvida jag skulle slå till eller inte. Klart som korvspad att jag skulle det! Alla som gillar att pyssla behöver väl en limmpistol, intalade jag mig.

Så lite senare hade jag lagt pistolen på värmning, täckt bordet med en handduk, plockat fram pysselgrejer samt tejpat fast mobilen i kamerastativet. Filmade några klipp med telefonen medans jag pysslade på. Minneskortet på kameran är alldeles fullt förstår ni, eftersom där finns raw bilder som jag inte får radera. Således filmade jag med telefonen. Kommer möjligen en liten DIY video inom kort.

Det roliga med hela projektet var att jag plötslit blev inspirerad till att pyssla, men hade egentligen inte en vildaste aning om vad jag skulle göra. Så jag plockade fram allt vad jag kunde tänkas behöva och lät sedan händerna få utlopp för sin kreativa iver. Och resultatet, ser ni ju ovan. Kanske inte det vackraste mitt ögat skådat, men tycker den är lite fulsnyggt mysig, Inuti glasburken finns ett rött värmeljus, därav det röda skenet.
asilje

4 reaktioner på ”Xmas Decoration

  1. Skikkelig fint:-))) det er jo så gøy å lage ting av ingenting! Man trenger ikke dyrt pynt fra fancy butikker når en kan lage like så fine ting selv. Jeg har limpistol så kanskje jeg kommer til å lage noe lignende. Kjempegod ide:-)

    • Ja det stemmer! :) Synes også at det er skikkelig gøy å bara la fingrene gjøre hva de vil å få bruke sin fantasi :D
      Ja, hvis du lager noe slikt så må du sende meg bilde :D
      Artig at du kommenterte :)

Kommentera / Leave a comment

