Dagar som denna

sometimes

Det är november, och som november bör – regning, grått, kallt och nästan förjävligt. Okej, så farligt är det inte men nästan. Dessutom är jag inne på tredje dagen med mördar huvudvärk som inget hjälper på. Har skippat träningen både idag och igår, men imorogon ska jag släpa mig på både physiopilates och innebandy.

November månad är nog en så ortroligt lång och mörk månad. Tror inte det har hållt upp en enda gång idag, och det är mörkt både då en far till och från jobbet. Varför förvånar detta oss år efter år? Nåväl, det gäller bara att skapa sitt eget solsken då solen lyser med sin frånvaro (hehe, dåligt jag vet!)… Idag efter jobbet gick jag ner i pappas källare där han ramar in tavlor, fotografier och dylikt för att se på några riktigt fina mästerverk i fotoväg – det piggar upp mig! Därefter gick vi till ett café tillsammans med mutti und der Sambo. Snart blir det varm soppa, soffan och filtar samt många tända ljus.

Hur piggar ni upp mörka dagar som denna?

-S

3 reaktioner på ”Dagar som denna

Kommentera / Leave a comment

