IKEA Jul

Jag bara längtar ihjäl mig tills sista november då det är Lilla Jul, då åker julpynten fram. Idag har vi nämligen varit till IKEA och inhandlat dekorationer till Jul, allt från julgran till stjärnor och kuddöverdrag. Måste tipsa vidare om den här plastgranen , som Sabina och hennes mamma tipsade mig om i fredags. Den ser faktiskt nästintill äkta ut, eller ja – så äkta som en plastgran nu kan se ut. Granen har barr som verkligen ser ut som barr och inte såna där sprätiga saker som bara lossnar. Visst, jag skulle vilja ha en riktigt gran – men det känns väldigt opraktiskt med tanke på att den ska släpas upp för 40 trappsteg och sedan ner igen då Julen är över. En enkel ekvation som resulterar i ett trapphus fullt med barr bland annat…

Väntar även som en galning på att få ta en massa bilder på hur lägenheten pryds med guld detaljer och röda textilier! Och på tal om textilier – jag har gått med tröjan bak fram hela dagen i IKEA… Är det vad som kallas för personlig stil?

 

-S

Kommentera / Leave a comment

