Ni vet…

Ni vet, dagar då motivationen inte alls infinner sig. Dagar då en lägger på sig mentala skygglapparna för att inte ens se mot träningsschemat eller träningsväskan som ligger och gapar på golvet. Dagar då en hellre skulle bunkra upp med massa godheter och gräva ner sig djupt i soffan framför en halvdålig teenage drama serie. Ja, dagar då inte ens de nya träningsbyxorna som låg i postlådan då du kom hem motiverar dig att dra dig mot gymmet. Pulsklockan skriker TRÄNINGSDAG.

Hur tusan gör en då? Egentligen vet jag inte varför jag inte har lust att gå ut i höstrusket för att ta mig till gymmet och göra något jag egentligen tycker om? En inre dialog försiggår i min måndagströtta skalle. Får se vem som vinner, enisa jag vs. latmasken i mig – det återstår att se.

-S

 

Edit: Latmasken besägrad 30 min BodyAttack följt av 30 min BodyCombat avklarat. Hann precis hem innan regnet och stormen drog igång, sitter nu i soffan med en skål köttsoppa. Score! Take that latmasken!

8 reaktioner på ”Ni vet…

Kommentera / Leave a comment

