En lista

Hur gammal är du? 24 år
Hur gammal känner du dig? Jag vet inte, slutade fundera på det efter att jag fyllde 20 tror jag. Ibland får jag fundera efter då någon frågar mig hur gammal jag är…
Vad har du gjort i dag? Mamma ringde och frågade om vi skulle åka till Salo, så där har jag varit. Annars har jag väl bloggat, kläckt en grand idea, ätit skinkpaj, kollat på solsidan, …
Vilken film såg du senast? Catch me if you can – tror jag.
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Tycker om alla årstider egentligen men på olika sätt. Kommer ett inlägg om det senare eftersom det fanns bland önskerubrikerna.
Är du besatt av någonting? Mjae, eller joehh läppomada kanske? Att dubbekolla om jag lagt på alarmet på telefonen, sånt..
Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Just nu befinner jag mig på en strand på en ö utanför Thailand. Nånä, sitter i soffan med nattelinne, mjukisbrallor och tofflor in da lägenhet.
Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag har kanske planetens mest hållbara naglar, när jag nyss fyllt 17 år åkte jag med en väninna ensam till USA, jag hatar att leva i det ovissa då det kommer till seriösa saker – annars gillar jag spontanitet.
När vaknade du i dag? 06:53………………………
Vilken är din favorithögtid? Julen
Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? Dagar då en får ta dagen som den kommer och bara göra sådant som faller en in. Alternativt vakna i ett annat land, hotelfrukost, stranden och upptäcktsfärder.
Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kommer faktiskt inte på något nu.
Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien, Afrika, Nord Amerika
Vilka yrken har du provat på? Försäljare i glasskiosk, skött mini tåget i lekparken (haha), cafébiträde/barista på diverse caféer i Ekenäs & Helsingfors, gästhamn, bar, barnvakt, au-pair och fysioterapeut.
Vad sa du senast? ”Vad sade jag senast till dig?”
Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Lågstadiet-Gymnasiet: bildkonst, engelska, historia och gymnastik. Arcada: allt praktiskt och engelska
Vad köpte du senast? Små lampbollar, cykellampor och en ring hållare från TIGER
Hur många gånger har du flyttat? Först från Norge till Ekenäs till en höghuslägenhet. Sedan till egnahemshus i Ekenäs. Till Nederländerna 2008. Helsingfors 2009 där jag bodde i 3 olika lägenheter och så slutligen tillbaka till Ekenäs till vår nuvarande lägis.
Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 14 år, gick i högstadiet och bodde hemma hos mamma och pappa. Hade många hobbyn, därav handbollen betydde mest.
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Mamma, hon övade på sina fotvårdskunskaper igår kväll på mina fötter .
Vad heter du i andra namn? Therese
Har du några husdjur? Nej, eller jo – en fet spyfluga som dykt upp från ingenstans och vägrar leave tha house
Vill du gifta dig? Vet inte
Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Trondheim, pappa i Ekenäs
Vilka är dina största svagheter? Blir lätt irriterad då jag är trött eller hungrig, kan bli rätt känslig ibland och får lätt tårar i ögonen av någon anledning, är envis, …

-S

Kommentera / Leave a comment

