Pyssel: Drömfångare DIY

Javisst, en drömfånagre pysslade jag ihop igår. Allt du behöver är en metall ring (gärna en stabil), två olika trådar, pärlor, fjädrar, en sax och möjligen en tång om du lagar en ring av mealltråd.
IMG_5474
Jag använde mig av dessa trådar, den tjöckre bruna virade jag runt metall ringen och den vita fick fungera som mönster tråd.
IMG_5476
Metallringen är nu intäckt.
IMG_5482
Pärlor i favoritfärger från Tiimare och Lottes Hobby i Ekenäs för att lägga med i mönstret.
IMG_5485
Första varvet av mönstret fixat. På youtube hittar ni bra videon om hur man gör mönstret, jag sökte på DIY dreamcatcher.
IMG_5504
IMG_5495
Blev riktigt nöjd med mönstret faktiskt, det var lite knepigt först innan jag förstod att jag inte skulle kynta ordentliga knutar. Fick faktiskt börja om från början, men när jag förstod knepet gick det faktiskt smidigt. Nu fattas bara fjädrarna, så den slutliga versionen får ni se senare. Någon annan som gjort drömfångare?

-S

2 reaktioner på ”Pyssel: Drömfångare DIY

Kommentera / Leave a comment

