Ibland kan en ha tur – Nike TR Free Fit 3

IMG_5085
IMG_5084

Som ni kanske redan vet har jag alltid problem med att hitta skor, vad det än gäller. Jag har i det senaste kännt att mina skor är väldigt tunga och klumpiga under träningar som kräver snabba byten och steg.

I söndags bestämde vi oss lite spontant för att åka till Sello. Jag hade på förhand kollat in TopSports nätsida och visste att de hade rea på gångs. Kunde ju bara drömma om att hitta träningsskor på rea, i min storlek.

Väl framme gick vi till Stadium där jag hade tänkt prova ett par skor men tänkte att jag väntar tills vi varit i TopSport. I TopSport såg jag att mina jogging skor var på – 50%, muttrade lite för mig själv och rörde mig mot skorna för inomhusbruk. Där fanns en hel del Nike på – 20 % . Sedan ser jag en vägg där det står -50 % på, mest herrskor dock. Plötsligt faller min blick på ett par skor som bara skriker mitt namn både färg och modellmässigt – sista paret. Lite skakig på handen sträcker jag fram den för att kolla storleken. Och kan ni tänka er att det råkar just vara i min storlek!? Sista paret!? För 62€ istället för 124€!? Höll hårt om dem medans jag kollade inte resten i butiken.

Har länge varit skeptisk till den här modellen och dylika eftersom de är så lätta och inte så värst stabila, men tänkte att nu ska jag ge dem en chans ändå. Nu har jag haft dem på mig både under en MageRumpa tid, en BodyAttack och en BodyCombat. Först kändes det lite ovant, men sedan märkte jag hur jag som bara flög fram? Jobbar mera på tårna nu så belastningen blir inte lika stor på mediala valvet. Är riktigt nöjd hittills med andra ord.

-S

3 reaktioner på ”Ibland kan en ha tur – Nike TR Free Fit 3

Kommentera / Leave a comment

