Inredning: Salladsskål

IMG_5017

En sak som verkligen förtydligar att jag inte längre är studerande förutom lägenheten är nog diverse möbler, kärl och andra detaljer i lägenheten. Hade antagligen inte brytt mig om att ha en skild salladsskål i någon av mina studielägenheter. Om inte salladen lades direkt på tallriken var den i en av de storka bakningsskålarna.

Okej, ska erkänna att jag faktiskt fått den här av mamma. Men antagligen hade den fått stanna hemhemma i förråde innan då jag inte hade skåpplats för något extra i studielägenheterna. Det samma gäller Valo kärlen.

Det känns mera som ett riktigt hem, lägenheten som vi bor i nu. Visst har studielägenheterna också varit ett hem, men det kändes alltid väldigt temporärt bara eller som en praktisk lösning. Nu känns detta väldigt stabilt och som ett hem, sådär riktigt på riktigt.

-S

Kommentera / Leave a comment

