Produktfotograf?

IMG_4985
IMG_4989
Tänk hur många olika yrken det finns egentligen? En kan liksom bli vad som helst? Allt från advokat och ekonom till fotograf eller dog walker? Professional Dog Walker? Tänk? Det är liksom påriktigt. Okej, det är säkert bara jag som tycker det är fascinerande med alla yrkesvalmöjligheter det finns eller att en kan skapa ett nytt yrke eller busniness ”bara sådär”. Själv leker jag ofta med tanken om andra yrken, bl.a. inrednings arkitekt eller produktfotograf.
Just idag känns produktfotograf som något för mig. Jag tänkte för mig själv, någon är det ju som har det som yrke att fotografera alla produkter och kläder vi ser då vi nätshoppar. Googlade runt lite och såg att diverse företag söker produkfotografer (med lämplig utbildning och mycket erfarenhet) samt att det finns vissa kurser en kan gå.

Det är verkligen något jag tror att skulle vara att roligt och mycket kreativt yrke med allt från fotografering till editering. Lekte lite produktfotograf här hemma, meningen var att jag skulle bygga en light box men orkade inte gå ut för att söka en låda. Men jag tog en vit skiva istället och började leka lite med olika saker, kamerainställningar och photoshop.

Lärde mig förresten en ny grej på photoshop idag (älska youtube tutorials!)! Väldigt enkelt, men resultatet blir så mycket finare än original bilden. Ovan ser ni två exempel.

Men vad tror ni, vore inte produkfotograf roligt?

-S

2 reaktioner på ”Produktfotograf?

Kommentera / Leave a comment

