Batiste Dry Shampoo – en räddare i nöden

IMG_4923
IMG_4924
Jag har aldrig varit den som använder massor med olika hårprodukter som oljor, balsamspray, glansspray och vad det nu allt finns. Tycker det mesta gör håret tungt.
Dessa två produkter måste jag dock dela med mig av. Batiste Dry Shampoo är något som alltid kommer finnas i mitt badrumsskåp. Hade tidigare den med tropisk kokosnöt doft, och nu provar jag på denna som har en aningen mildare men fräsch doft. Första gången jag provade torrshampot fick jag nästan shock eftersom det blev näst intill grått där jag sprayade, men det försvinner så fort en börjar gnugga som då man tvättar håret påriktigt. Jag brukar oftast böja mig så att jag har huvudet neråt då jag masserar och gnuggar in det, ger lite extra volym tycker jag. Nästa gång kanske jag provar på det som är menat för mörkt hår. Denna produkt är även ett måste då man tränar mycket, räddar vilken sämre hårdag som helst då det inte är hårtvättningsdag.
Batiste dry shampoo hittas i Ekenäs i Arlette eller på Kicks i köpcentren. Men aldra billigast är det nog att beställa dem från ASOS, som dessutom har fri frakt.

-S

12 reaktioner på ”Batiste Dry Shampoo – en räddare i nöden

  1. Jag ha just nyligen klickat hem ett nytt torrshampoo från Schwarzkopf. Hoppas på att det är bra, gillar inte så hemskt starka dofter..

Kommentera / Leave a comment