MAC & Elf

IMG_4480
IMG_4475
IMG_4474
Nu har jag för första gången ‘investerat’ i smink av MAC. En foundation samt ett finishing pouder fick det bli, utprovat av en av kosmetologerna där. Tänker aldrig mera försöka på egen hand komma fram till vilken nyans jag ska då det gäller foundation. Hon visste verkligen vad jag behövde. Det är typ hundra år sedan jag ens haft en foundation i vätske format. Har den senaste tiden bara använt mig av mineral puder foundation. Den här av MAC torkar inte ut min hud, och den är lätt att pensla på. Det är också första gången jag använder mig av en foundation borste, den på bilden d.v.s. Finishing pudret är också helt amazing, det är kritvitt men ger ingen färg och ger en fin finish på huden.
Jag och Sabina var även in i apoteket i Stockmann och där hade de till vår förtjusning Elf produkter. Har inte provat allt ännu. På H&M hittade jag även en chubby stick i vacker orange, kanske gör en swatch en vacker dag.
Känns lite ovant att ha kvalitets make-up, men det är även väldigt roligt att applicera den då det ändå ger ett naturligt resultat.
Vilka är era favorit make-up produkter?

-S

2 reaktioner på ”MAC & Elf

Kommentera / Leave a comment

