Moussaka på squash

IMG_4400
IMG_4397
Fick en gul squash av en kollega och bestämde mig för att göra moussaka med den istället för potatis. Som vanligt orkade jag inte kolla upp något recept men så här gjorde jag ungefär:

1. Skala och skiva en squash (egentligen bör man ta bort vätskan från dem genom att salta, vilket jag ej gjorde)
2. Stek 400g maletkött samt lök och svamp
3. Blanda sedan i en burk turkisk yoghur samt tomatkross och skiva några tomater
4. Blanda ihop kött, svamp, lök, yoghurten och tomatkrossen samt häll i lite riven ost och färsk basilika.
5. Täck bottnen av formen med en del av den skivade squashen och tomat och lägg på av köttsåsen.
6. Fortsätt så, övre lagret ska bestå av squash samt lite riven ost.
7. In i ugnen. Tror jag hade typ 225 grader och 35 min?
8. Häll bort överlopps vätska.

-S

En reaktion på ”Moussaka på squash

Kommentera / Leave a comment

