Motivation

motivation
Nu har jag äntligen uppdaterat mitt gymkort, och den här gången tog jag medlemsskap vilket betyder att jag bundit mig för ett halvt år. Det känns lite osäkert, men samtidgt som en säkert plan – nu måste jag ju ta mig till gymmet även om motivationen tryter.
Skrev därför ner några punkter för att påminna mig själv om hur gott det gör mig. Älskar känslan då musklerna får jobba och svetten rinner. För att inte tala om mördarträningsvärken dagen efter. Hela den här No Junk Food September grejen har fått mig igång på allvar. Jag vill verkligen hitta tillbaka till mitt gamla jag. Märker dessutom hur all muskelstryka försvunnit efter att jag inte kunnat vara igång som normalt efter mitt diskbråck. Men det har nu gått typ 2.5 månader och det är dags att stärka kroppen igen. Det lär ju ta sin lilla tid, men det är värt det. Längtar även till att bli av med olika krämpor p.g.a. muskelsvaghet och brist på bålkontroll. Har hittills i veckan gymmat två gånger och varit på Body Balance en gång.

Tror jag ska be en kollega tejpa mig imorgon med kinesio tape för ryggen som ännu stenhård efter diskbråcket… På tal om det! Kom ihåg tävlingen där ni kan vinna Kinesio Tape!

-S

4 reaktioner på ”Motivation

Kommentera / Leave a comment

