Summering

Det verkar som om de flesta är krassliga nu som sommaren lidit mot sitt slut och skolor och arbete har börjat igen. Känner att även jag börjar bli det nu på allvar. Två nätter med kittlande hals, och jag känner enbart för att ligga på soffan framför Desperate Housewives med en kopp kaffe. Mer spännande än så lär inte min söndag bli.

Igår mötte jag upp Sabina på ett café där vi pratade bort några timmar varpå vi även gick igenom butikerna på vår lilla gågata. Mot eftermiddag blev det även dags för fotbollsderby med fatti und der sambo, varpå en utsökt middag följde hemhemma. Hemhemma bläddrade jag även igenom lokaltidningen, en liten notis fångade mitt öga. En liten notis, om att en Jack Russel tikvalp var leveransklar. Har länge varit valp-sjuk, men det är ett stort ansvar som kräver mycket tid. Kanske en dag?

Idag börjar även No Junk Food September, för tillfället känns det som om jag nog ska klara det. Men vi får se hur det framskrider.

Förresten, dagdrömmer lite om New York om det visar sig att jag inte hittar arbete efter att mitt vikariat tar slut sista december. Brukar alltid sätta hög skatt för att sedan i december få tillbaka lite extra, och detta år råkar det dessutom bli fyrsiffrigt. Det smartaste vore ju att spara pengarna, men ibland måste man ju även unna sig upplevelser!? Vi får väl se hur det blir, men drömma kan man ju alltid.

Något ni vill att jag skriver om eller visar bilder på?
-S

Kommentera / Leave a comment

