Nio måltider

IMG_4037
IMG_4035
Trots flunssan tog jag mig i kragen och storhandlade inför veckan. Kände att det var bäst att passa på nu som vi hade bil till förfogande. Inhandlade bl.a. kyckling filéer, maletkött samt pärlgryn och grönsaker. Sammanlagt blev det nio måltider, varav åtta genast lades i askar. Så skönt att bara kunna ta upp en ask från frysen och inte behöva kocka varje dag.
Två olika rätter slängde jag ihop av mina ingredienser
Maträtt 1:
Risotto med maletkött, pärlgryn, baby spenat, lök, riven morot, champinkoner och kryddor.
Maträtt 2:
Kyckling med pärlgryn, champinjoner, lök, paprika samt sås på vatten, grädde, kryddor och babyspenat.

-S

2 reaktioner på ”Nio måltider

  1. kycklingportionerna ser ju jättegoda ut! Verkar lätt att laga också? :) Har då aldrig tidigare hört om pärlgryn… om vi inte kallat det något annat hemma hos oss förstås… :)

    • Det är jätte lätt! Brukar själv aldrig använda mig av recept, så det är inga konstigheter. Kan lägga upp hur jag gjorde i ett inlägg! :)
      Tror kanske det också kallas till korngryn?

Kommentera / Leave a comment

