Växthus lyx

växthus2
växthus
Alltid när jag är hemma hos föräldrarna passar jag på att gå i växthuset och bland bärbuskarna. Njuter av de goda smakerna och dofterna. Nu lider dock växthus säsongen mot sitt slut, men än finns det lite tomater och paprikorna och auberginerna börjar snart vara mogna. Tror jag ska försöka fylla en aubergine när de är klara med något gott. Än finns det också solmogna tomater som smakar så gott, fick med mig hem några när jag besökte dem i söndags + några gurkor. Odlar ni i växthus, och vad är era favoriter i växthuset?

-S

2 reaktioner på ”Växthus lyx

  1. Joo, pappa byggde ett lite mindre växthus åt mig dit jag har tråma precis allt <3 Min favorit är avocado-trädet som gillar värmen där. Den har inte ännu burit frukt, men kanske något år ännu.

Kommentera / Leave a comment

