Nytt till hösten

hösten
Åh! Älskar när höstkläderna och skorna börjar rulla in i butikerna! Så mycket fint. Hur mycket jag än älskar sommaren och att bara behöva dra på mig en ledig klänning måste jag också erkänna att jag älskar september månad. Temperaturen brukar inte vara varken för varm eller kall. Tycker det är lite små mysigt att få dra på sig ett par kängor, jeans och en skjorta eller tröja efter sommaren. Kanske en tunn rock och en lång halsduk? Ja ni vet. Älskar även regniga kvällar då vatnet smattrar mot rutorna medans man myser under en filt framför en bra film.
Vintern är jag dock inte redo för, orkar inte med låååga november, januari, februari, mars och april December är ju urmysig av många orsaker om det är snö. Men tiden efter julen fram till våren är en evighet, fylld av mörker.
Hur som helst, ser jag åtminståne fram emot att få bära höstenkläder och skor – hur mycket jag än saknar sommar och sol och hur mycket jag än känner att jag inte hunnit njuta fullt ut.

Kommentera / Leave a comment

