Önskeinlägg: Lunchlådor

Lotta tipsade mig om en inlägg jag kunde skriva nu som inspirationen till bloggande tryter lite. Ibland tryter även fantasin när det kommer till mat, speciellt då en ska laga både lunch att ta med till jobbet samt midag efter jobbet. Under sommaren är jag sällan sugen på varm mat varken till middag eller lunch, så det blir rätt mycket olika sallader. Oftast står det nästan still i huvudet då jag ska handla efter jobbet, så jag brukar kallt köra på att jag köper olika ingredienser som jag tycker är goda. Oftast blir det olika frukter och grönsaker samt kyckling som jag blandar ihop till en sallad eller lättare gryta. Omeletter är också en hit hos mig året runt.
lunch
Den här kyckling ”grytan” är ett ihopskrap av lite rester. Jag stekte kyckling, squash samt champinjoner, kryddade och hade sedan i svarta skivade oliver samt kikärter. Sedan tillade jag lite sweet chili sås och serverade med sallad, grynost och paprika. Detta fick bli både lunch och middag i några dagar. Den blev faktiskt riktigt god!
lunch3
Den färggranna salladen består av: rivna morrötter, paprika, röda linser, grynost, pumpafrön, svarta oliver, körsbärstomater och kikärter. Till den åt jag kyckling någon dag och skinka en annan dag.
lunch2
Omeletter är ju urlätta att laga, och man kan ju blanda i vad som helst nästan. Denna består av tre ägg, en skvätt mjölk, lite riven ost, skinka och squash samt kryddor.
Det här är väl det jag hittade på till lunch förra veckan. Har tyvärr glömt att fota denna veckas lunchlådor. Men i stora drag har de bestått av hemlagade köttbullar med rödlök serverade med sallad, cashew nötter och pumpafrön.

-S

2 reaktioner på ”Önskeinlägg: Lunchlådor

Kommentera / Leave a comment

