Lördag

Lördagen bestod av en hel del program nu när jag tänker tillbaka. Vaknade redan kring halv åtta, steg genast upp och tog tag med alla måsten i lägenheten. Innan klockan var 10 hade jag duschat och ätit fruksost, städat undan, vikt in tvätten, tömt diskmaskinen, torkat damm, dammsugit samt tvättat golven. Vet inte varifrån den energin kom helt plötlsigt? Åkte sedan iväg och handlade med sambon & pappa. Grillmat stod på menyn.

Avnjöt sedan ett par koppar kaffe och en kanelbulle på stans finast inredda café, Smögen. Smögen är verkligen värt ett besök om ni har vägarna förbi Ekenäs. Själva caféet är väldigt mysigt inrett och de har en fantastisk gård som man kan sitta ute i. Dessutom finns det ett radio museum där med gamla radio apparater.

Efter att vi avnjutit god mat var det dags för lokal derby i fotboll där hemmalaget kammade hem segern. Vi bestämde oss för att åka ut på sjön en sväng så att jag skulle få öva mig på att köra med nya motorn samt ta i land vid brygga. Orden fritt, gas och back blev väl använda. Men jag börjar nog få till det, inte det lättaste kan jag säga. Vi avslutade med lite Softis och sedan tog jag en promenad med sambon (videon ovan).

Så det är lite vad jag grejat med igår.

-S

Kommentera / Leave a comment

