Nailpolish Love

IMG_2457
IMG_2461

Jag har en förkärlek till nagellack, och essie nagellacken är verkligen inte ett undantag. Har lite för många nagellack, och borde kanske rensa bort lite. Otroligt hur man hinner samla på sig under åren. Lite små galet kanske att lägga fram sina favoriter i en fågelbur? Äh, jag tycker det är snyggt och de får gärna stå framme för mig. Nu har de förresten erbjudande på essie lack i Chic här i Ekenäs, 12€/st kostar de nu där! Inhandlade det rosa och mint gröna alldeles nyss. Ska prova dom lite senare idag.

Vilken färg är din favorit av essie lacken?

Edit, mina essie lack från vänster sett: Lilacism, I am Strong, Mint Candy Apple & Fiji

-S

7 reaktioner på ”Nailpolish Love

  1. Dear Silje Therese,
    you wouldn`t believe it but I use quite a lot of nail nail varnish too – no, not for my fingernails or footnails but for my tiles. When I chip them nail varnish is the best to repair tht chip.
    As you see even men like nailvarnish ;-)
    All the best from the sea
    Klausbernd
    and greetings from his Bookfayries Siri and Selma

  2. svar: tack så mycket :)

    Jag är också lite lackberoende måste jag medge :D och ja har en massa lack i knalliga färger så letar nu mer casual nyanser. Har faktist ett essie lack som e ljusrosa, de tycker jag om :) Vilken nyans är ditt mörkrosa essie-lack? :) Sku villa googla lite swatches på det ;)

    • Borde också hitta lite mer neutrala färger! Är på jakt efter det ultimata bnaturliga/neutrala lacket.

      Färgerna är lite missvisande i inlägget. Den rosa färgen är egentligen nog ljusare än på bilden. Men lacket heter I am strong (/814/J600) :) vilken nyans har du på ditt? :)

  3. Hej!
    Var här i Ekenäs finns ngn Chic butik?! Måste ha blivit helt insnöad nu för jag vet ej själv!!!
    Trevlig blogg har du, hittade hit via Finlandsvenska inredningsbloggar som jag följer.

    Hälsn. Maria i Ekenäs

    • Hej, tack och vad trevligt att du hittat hit :)
      Chic är en rätt ny öppnad salong, dom håller hus i gamla Jerrys musik. Jätte fräscht och fint där inne nu. Dom gör allt från naglar till hår och fransförlänfningar samt body sugaring. Men där hade de iaf essie på erbjudande :)
      Mvh. Silje

Kommentera / Leave a comment

