Shabby Chic Bedrooms

Ligger i sängen och låter mig inspireras av videon med vackra rum i shabby chic.

Någonting som jag nu skulle vilja laga är en hylla av gamla trälådor. På den tänkte jag ställe en vas i kracklerat glas med nejlikor i. Kanske jordgloben kunde stå på den, bara den kommer fram snart. En stege av höstarar ska jag nog också snickra ihop och kanske måla den lite slarvigt vit. Den ska stå i vardagsrummet med några filtar hängandes. Eftersom det är 3.5m till taket måste vi ha rätt höga möbler, annars ser det väldigt fjuttigt ut. Jag har lite svårt att bestämma mig gällande tavlor här i lägenheten. Men jag har funderat på försöka hitta flera olika vita tavelramar i lite vintage stil och limma eller snickra ihop dem lite på varandra, och på så skapa en tavla.

Sovrummet börjar ta form, men lite fattas det ännu. Men så fort som allt är klart där ska jag visa er. Lite sneak peek delar lär väl ramla in ändå. Och hoppeligen får jag ihop en room tour också. Våra vardagsrumsmöbler borde även anlända senast nästa vecka, längtar ihjäl mig.

När allt börjar va klart ska jag nog styra upp med lite kaffebjudning eller nånting. Välkomna!

-S

Kommentera / Leave a comment

