Men sko du ha en viter ram då?

20130529-220408.jpg
Alltså Västnyländska!? Det är ju så förhatligt och älskvärt på samma gång? Vi var en sväng till IKEA idag, och bland ramarna hör jag en mycket bekant dialekt. Måste små le för mig själv. Det är ju lite charmigt tillika. Hade aldrig tidigare tänkt på att jag har en utpräglad dialekt förrän Hforsarna påpekade det eller hade stint ti å fata va en sa. Har dock ej den grovaste av västnyländska, men ändå är jag stolt över min dialekt.
Och va har då detta med muffinsformarna att göra? Jo ni förstår ännu en av våra inredningsplaner krossades idag då vi insåg att det inte går sådär heller. Så när lägisen är inredd ska jag baka tuusen muffins och leva på dem i en vecka. Av någon oklar orsak.
Muffinshej
-S

Kommentera / Leave a comment

