Kinesio Tape

Kinestiotape

I söndags drog jag min jävulskt tunga väska till Böle och låste in den i en av uppbevaringsboxarna och mötte sedan upp min vän där. Kinesio tape skolnings stod nämligen på schemat. På bilden ser ni lite av tejpningarna vi gjorde.

Vill ni veta en rolig sak? När vi efter kursen gått tillbaka till tågstationen i snöoväder gick min kompis och beställde biljetter medans jag skulle gå och hämta mina väskor. När jag sätter nyckeln i nyckelhålet och vrider om brister nyckeln och hälften blir i hålet medans den andra delen faller till golvet. Jag blickar mot biljettauromaterna och försöker få kontakt med kompisen men hon hinner beställa biljetterna och där står jag med halva nyckeln i handen. Så ironiskt tänkte jag. Går med halva nyckeln in till personalen som säljer biljetter och håller upp nyckeln medans jag säger att vi har ett problem. Personalen tyckte det inte var något märkvärdigt och pekade bort och sade att jag ska ta kontakt med vakterna där i rummet. Jag går dit, men ingen är där så jag var tvungen att ringa ett nummer.

Som tur kom vakten snabbt och jag fick mina saker. Det ironiska var att skåpet jag först satte in mina saker i svalde några av mina slantar tidigare på morgonen och vägrade fungera så jag var tvungen och byta skåp. Förstås tog jag det med klen nyckel…..

-S

Kommentera / Leave a comment

