The News

Nu har jag allt gått länge och sugit på the news va? Men nu ska jag äntligen berätta för er.

Jag har alltså gått och blivit förlovad!! Nånää, och inte har jag vunnit en miljon heller. Mina nyheter är kanske inte så spännande för omvärlden och alla kanske inte delar min glädje, men huvudsaken är att jag är nöjd.

Jag sökte ju ett nytt jobb som ni kanske vet, och förra onsdagen fick jag slutdomen. Jag fick veta att jag hade väldigt hård konkurrans denna gång, då största delen av de sökande hade många års arbetserfarenhet och otaliga kurser i bakfickan. Men jag fick även höra så otroligt fin feedback av hon som intervjuade mig att jag blev riktigt rörd. Hon sade bl.a. att hon verkligen tyckte om mig och min arbetsansökan och att hon är säker på att jag skulle passa väldigt på till tjänsten, men att nämnden hade bestämt att de måste välja en med mera erfarenhet. Dock skulle tjänsten genast gå till mig om hon mot förmodan skulle tacka nej. Då tänkte jag nog att jaha, nu har skeppet seglat men så fortsatte hon med ännu ett men. Och det men:et ledde till att jag får ett 9 månaders vikariat eftersom hon som fick tjänsten är på mammaledigt!!

Jag blev så himla glad för all fin feedback jag fick och därtill ett 9 månaders långt vikariat. Det glädjer mig också att man fortfarande kan komma långt med en positiv attityd, vilja, intresse och personlighet.

Detta blir alltså tredje fysioterapeut tjänsten för det här året. Jag ska göra mitt allt för att göra ett bra arbete, jag vet att det kommer bli väldigt utmanande. Något jag också ser fram emot är att få börja träna ordentligt igen. Det enda som känns lite konstigt är att jag kommer vara ”särbo” i 9 månader framöver. Men, jag känner att detta är rätt för mig och att jag måste satsa på mina drömmar.

-S

Kommentera / Leave a comment

