Just another week

Så var ännu en vecka ett minne blått! Veckorna bara rinner iväg, och jag hinner inte med. För att inte tala om helgerna sen då! Hinner knappt säg ahh fredag och göra the Happy Friday Dance så är det måndag igen. Speciellt snabbt går helgerna då jag släpar fram och tillbaka mellan Hfors och Ekenäs.
Den här helgen har jag dessutom varit barnvakt från lördag kl 13 tills söndag kl 14 till två rara barn. Allt gick bra, och det var riktigt mysigt att spendera mycket tid med brorsbarnen. Vi har bl.a bakat, ritat, spelat wii, busat och haft filmkväll.
Innan jag åkte iväg för att barnvakta kom även en kompis över vid 9. Vi gick igenom förhandsmaterialet till C-kursen. Med hans hjälp känner jag mig nu lite säkrare. Det är mycket specifika grejer ska ni veta, t.ex hur olika leder i kotkropparna glider i förhållande till varandra vid en viss rörelse. Vilken tur att jag har min kompis med på kursen, vi är antagligen de enda med svenska som modersmål också.
Förövrigt har den gångna veckan varit rätt tung och utmanande. Känns som om jag bara skulle vilja kasta mig på en solig strand i några veckor där ingen kan få tag på mig. Veckan har förutom jobb även innehållit en hel del telefonsamtal och e-postande samt vissa andra otrevligheter… Så om uppdateringen sugigt vet ni varför.
Längtar förövrigt något jävulskt till vecka 11! Då är jag nämligen på kurs hela veckan, två olika dessutom! Men mer om det senare.
Vecka 11 borde jag även få lite mer klarheter över jobbet vars intervju var för en dryg vecka sedan.
Hur har er helg varit?
-S

2 reaktioner på ”Just another week

Kommentera / Leave a comment

