Loppisfyndarn

Jag har aldrig varit den som fyndat på loppisar. Men idag är dagen, då jag kommit hem med föremål inlindade i tidningspapper från hela två loppisar. Och faktum är att jag hittade precis det jag sökte!

Ni minns kanske att jag efterlyste en viss vas i inlägget Inrednings Wanties? Gissa hur lycklig jag blev då jag hittade precis en sådan som jag i min vildaste fantasi drömt om, för bara en (1!) euro! Det bästa fyndet var dock en Damejeanne flaska, som jag länge drömt om. Jag ska putsa upp den och sedan skall jag sätta en ljusslinga in i den med mysigt sken. Det kommer bli så fint så. Pappa berättade lite historia om Damejeanne flaskorna. Han berättade att det var många som kom till min farfars och pappas glasmästeri för att få dem lagade till vaser eller lampor. Funderar om jag borde inhandla en flaska till för att med pappas hjälp omvandla den till en lampa! Förövrigt hittade jag några fat och glas som jag skall pyssla lite med, ni får senare se vad.20130209-162231.jpg20130209-162239.jpg

Kommentera / Leave a comment

