Kreativt och roligt sätt att ge pengar

I helgen sökte och sökte jag efter en födelsedagspresent till min brorson som fyllde 10 år i helgen. Butikerna i Ekenäs var typ slutsålda på efter julen. Slutligen bestämde vi att iger pengar och ett par Special Kalle Anka Pockets till honom. Han älskar nämligen Pockets. Men sen så gick jag och hade ångest över sedeln som vi skulle ge honom. Känns så lame att lägga den i ett kuvert och överräcka den som sådan.

Kollade runt lite på nätet för att få inspiration, men hittade inte riktigt något bra som passar 10 åringar. Det mesta var nämligen för bröllop. Sedan kom jag på att jag skulle rita en karaktär från Kalle Anka och få det att se ut som om den håller i pengen. Pocketarna packade jag in i turkost papper med vita band och på kortet upplyste jag honom att det finns en hemlig skattkista gömd någonstans i huset. Skattkistan lagade jag av en vanlig låda och brunt inpaketeringspapper i vilken jag lade kortet med pengen. På ”skattkistan” skrev jag en lapp vars kanter jag sedan höll över glöden för att den skulle se lite sådär gammaldags ut. Då han läste kortet till det första paketet rusade han upp från soffan och funderade om skattkistan var gömd här i huset. Jo svarade jag och han och hans syster började genast springa omkring och leta.

Det var så roligt att se ögonen lysa på honom då han letade och tillsist hittade paketet som låg gömd under mina kläder i tamburen.

UntitledUntitled

Skattjakt var ju kanske det bästa då man var liten?

-S

2 reaktioner på ”Kreativt och roligt sätt att ge pengar

Kommentera / Leave a comment

