I’m a man now?

fail2

I och med att jag lämnade skolan bakom mig och fick min yrkestitel uppenbarade sig tydligen även en dinglade grej mellan benen på mig… Jag är en man, och behöver således aldrig mera shave’a mina ben igen.

CHEEESUS hur svårt kan det va att få mitt namn rätt!?!?!?!?!!?!?!?!! Alltid har folk problem med mina namn. Hur dom stavas, hur dom uttalas och ”vad jag heter på riktigt” för man kan ju tydligen inte heta Silje… Under dimissionen lästes mina namn upp i helt fel ordning trots att det står korrekt i betyget… I tidningen står det att jag är en man…. VAD NÄST???

Först gapskrattade jag, men nu är jag mest irriterade eftersom det alltid går fel på något vis… Dessutom kan ju sådana notiser leda till framtida jobb… Men i lokaltidningen på sidan 16 kan man officiellt läsa om mitt könsbyte. Tydligen hade de inte n o t e r a t att jag inte har en dinglande grej…

Enlglish short version: Obviously I got a new gender as a graduation gift…. For some reason everybody gets my name wrong. Either they spell it wrong, pronounce it wrong or as whats my real name when I tell ’em my name is Silje… This time the local newspaper got it really wrong… They only put my last name in it, and as my first last name being also a male name -Im a man these days…

-S

3 reaktioner på ”I’m a man now?

Kommentera / Leave a comment

