2O12

Beskriv året med tre ord

Angstigt, till en del framgångsrikt, oro

Vilka ser du som de största händelserna under året?

År 2012 har handlat väldigt mycket om skolan och jobb, men roligt nog framgångar! Jag fick inte bara ett utan två sommar jobb som fysioterapeut och där till blev jag legitimerad fysioterapeut i december. En annan stor händelse var då vi åkte till Norge på min födelsedag i maj och Samuel följde med föra att fira mommos 75 års dag. Vi hann göra en hel del och dessutom fick jag träffa alla saknade släktinga igen. En annan ”händelse” jag aldrig kommer glömma är Venedig resan och dagen då jag och mr Iphone förenades.

IMG_5198

Har du blivit bättre på något?

Yrkesmässig tillväxt, har jag fått höra. Hanterar kameran bättre än i fjol, finska kunskaperna har väl också blivit bättre. Därtill vill jag tro att jag har blivit bättre på att säga ifrån och stå upp för mig själv!

IMG_8969

Gjorde du något du aldrig gjort förut?

Åkte till Venedig som jag så länge önskat göra, arbetade som fysioterapeut, fick ett yrke … Kommer inte på något annat. 2012 innehöll tyvärr inte tillräckligt med spontanitet.
Vad var extra dåligt med året?

venice 2012-08-21 077
Vad var extra bra?

Förutom resorna? Uhmmm.. Snö på julafton och att det firades med storebrorsfamilj, bloggandet , förevigade stunder i bildformat, lediga helger under sommaren, tant festen, en ny vän, brunch, …

20121027-171227.jpg

IMG_2870

Vad lyssnade du på?

Upptäckte podcasts! Förövrigt lyssnade jag nog mindre på musik än 2011.

20121104-180911.jpg
Vad skrattade du åt?

Mig själv då jag gjorde något klantigt eller klumpigt, Hanapee’s roliga inlägg med tillhörande videon och bilder, diverse podcasts, Samps, mamma, …

Vad grät du till?

Typ allt! Ett riktigt lip år. Var det inte under Ensamma mamma söker så var det till något annat fånigt. Både glädje tårar och tårar pga att jag var ledsen.

Lärde du känna några nya människor?

Ja, det gjorde jag, bl.a. Lotta!

IMG_8574

Och så slutligen; dina planer inför 2013?

Åka ut i världen lite mera! Möjligen jobba utomlands! Utbilda mig mera, hitta ett jobb jag trivs med, umgås mera med mina vänner, göra mera av det jag gillar, fokusera på att må bra, träna, blogga, och så mycket mer!

-S

En reaktion på ”2O12

Kommentera / Leave a comment

