Med sikte på framtiden

Nu har jag äntligen kommit mig för att uppdatera min profil som arbetssökande på mol. Om jag skall vara ärlig så känns det verkligen som en stor lättnad. Jag har skrapat ihop en ansökan samt ett CV på finska, vilket inte är piece of cake! Av någon anledning känner jag mig lite (okej, mycket) nervös över det hela, ifall att någon ringer och att jag råkar få tunghäfta då jag plötsligt ska prestera på finska. Visst vore det roligt att bli kontaktad, men jag diggar inte då jag inte vet om det är försäljar Matti som ringer eller någon annan. Varför kan det inte automatiskt stå namn och nummer!?

Nåja, vi får väl se vad det blir! Hoppeligen finner någon mig intressant.

-S

5 reaktioner på ”Med sikte på framtiden

  1. Har du en smartphone, Silje? Då kan du gratis ladda ner en app som heter ”Fonecta caller” och som automatiskt söker upp namn på alla okända nummer som ringer till dig, medan de ringer :) Inom några sekunder står det deras namn på skärmen om de inte har hemligt nummer förstås :)

Kommentera / Leave a comment

