Raffaello

I fredags mötte jag upp Lotta igen, vi hade bokat bord på Raffaello. Vi fick restaurangens antagligen mysigaste bord alldeles invid ”den öppna spisen”. På grund av Syö kampanjen var nu alla pastor 10€. Jag åt en pasta med kycklingfilé och getost, som var riktigt god. Lotta beställde en scampi pasta. Scampin var dock ännu inne i sina ‘skal’ så hon fick kämpa tappert för att få ut köttet. Hade vi varit i USA skulle ju det vat okej att använda sig av fingrarna, men i Finland är det väl lite tabu att peta med fingrarna i maten. Så det var bara att ta till kniv och gaffel och hoppas att inte scampin skulle hoppa iväg. haha

Det var jätte kul att ses igen, och vi hade mycket att tala om. Vi fortsatte sedan med en sväng inom Stockmann och där var det ju minst sagt galet. Kände mig lite i vägen var jag än stod, men jag fick iaf med mig sminkborttagningsmedel.

Slutligen talade vi bort ytterligare någon timme över glass och världens godaste Chai Latte på Ciao Caffé i Forum. En riktigt lyckad fredag, och jag är glad för att vi bestämde oss för att ses!

-S

 

2 reaktioner på ”Raffaello

    • Det var det verkligen :)
      taack :) Och jag har också haft lust den där Chai Latten, hela helgen dessutom :D namnam!

Kommentera / Leave a comment

