Högskole examen

Vet ni vad jag tänkt på en god stund? Okej, antagligen inte så därför ska jag berätta för er vad jag funderar på.

Nu är det ju som så att jag ska bli utexaminerad före julen 2012, javisst. Men hur uppklädd ska man liksom va om man går på dimissionen? Och har man typ examenskaffe för släkt å vänner då?

Jag minns innan studenten hur alla var medvetna om den kommande dimissionen. Inbjudningskortet skickades ut i god tid, menyn bestämdes, bubbel inhandlades, klänningen och mössan införskaffades. På själva dagen var allt perfekt, sol och över 30 grader, familj, vänner och bekanta. Nästan alla va där, allt var perfekt. Det var sommarens varmaste dag och natt, vi dansade in på småtimmarna och jag minns mycket väl hur jag stod vid gigantti med skorna i handen och väntade på taxin som skulle ta mig och mina slitna fötter hem.

Hur kan studenten vara en så big deal i jämförelse med en högskole examen? Eller är det vad man själv gör det till? Men å andra sidan, så blir alla lika förvånade då de får veta att jag faktiskt blir klar nu. Studenten visste ju alla om…

Konstig tid att bli klar från skolan egentligen. Det ska ju va sol och fint? Och vem har tid i julstressen att fundera på andra examen?

-S

 

2 reaktioner på ”Högskole examen

  1. Det är väl nog mer vad man gör det till… En del hämtar väl bara ut pappren och så är det liksom bra så. :/
    Till julen och våren är det ju liksom ändå ganska vanligt att bli färdig från skolan… men jag då, som blir färdig i FEBRUARI?! :o

    • Tycker det bara är så skrattretande hur studenten väger tusen gånger mer än högskole examen. Nog har man ju kämpat tusen gånger mer nu än då. Men men..

      Ojdå! Det är ju heller inte precis en ”bli färdig månad” man är van vid. fast det är väl rätt vanligt egentligen, vi också kan bli färdiga då, eller kanske det var i mars. Det är bara så ovan tanke att man kan bli färdig i någon annan månad än maj :P
      Nåh, man får se det från den positiva sidan bara, man blir klar och man har ett yrke :P

Kommentera / Leave a comment

