Ett snack med…

Igår var en riktigt märklig dag gällande mitt mående. Jag dansade hemma i ca. 45min och gjorde alla rörselser extra ”överdrivna” för att det skulle ha större effekt. Pressade benen och armarna mest. Efteråt körde jag olika sorters sit-ups och övningar för lårmuskulaturen. Jag skulle avsluta med så kallade burpees, men fick avbryta efter kanske 5st då jag kände hur maten jag ätit ca. 3h tidigare gästade strupen igen. Kände mig mesig och fortsatte med att bara göra djupa hopp. Därefter låg jag på golvet och mådde apa, släpade mig till duschen var jag orkade stå 30 sekunder. Röjde av sängen och lade mig där. Andades som en 200kg man för att jag mådde så konstigt illa.

Jag är inte personen som kastar upp lätt och har aldrig tvingat mig till det genom att sätta fingrarna i halsen. Men nu mådde jag så pass dåligt att jag övervägde det alternativet. Sprang till toaletten, men hann inte ens tänka tanken att köra ner fingrarna innan jag låg över skålen och förde en djup diskussion med den. Efter kanske 5 snack mådde jag mycket bättre och släpade mig tillbaka till sängen.

Vad tusan hände? Har aldrig reagerat sådär förut. Har spelat handbollsmatcher med mycket fullare mage då det inte funnits tid att äta tidigare, och inga problem. Förstår inte heller hur jag varit så infernaliskt trött i det sista. Måste vara alla mardrömmar, för jag har ändå sovit 8-9h per natt…

Väldigt gemytligt och informativt inlägg, I know…

-S

6 reaktioner på ”Ett snack med…

    • Inte trevligt nej :/ Tror inte det är nån bobba, för kände mig rätt bra sen efter och har inte behövat snacka med toaletten sedan dess. Mina ben skakade helt grymt mycket och konstigt, ännu igår faktiskt! Ska försöka fortsätta idag med övningarna! Annars så tar jag och börjar om från början på måndag :)

  1. Helt jätte konstigt :/ Får ju dåligt att vara nu när jag tipsade om challengen, hoppas det inte var det fast den är jätte tuff att utföra :'( Jag gjorde 14 idag och kom på att jag nog inte klarar av många fler, måst isf ta det i etapper under dagen men det känns inte helt rätt det sen heller, tycker pointen borde vara att man skulle utvecklas så att man skulle klarar av det, men det verkar nog vara för snabb fart för min kropp iaf.

    • Haha nej nej det var nog inte challengen :) Kände under dansen också hur maten ville upp.
      Men ska nog börja med allt på nytt på måndag :) Sit upsen går braa, men burpees’arna är nog jobbiga.. hade tänkt börja med 15 men måst ta ner på det :P
      Kanske man kunde göra lite färre men fler gånger per dag? :)

      • Ok :) Jo situps e inga problem men burpees’en nej hoho.. Blir nog att dela upp det snart i flera delar under dagen, börjar tro alla som läser den där andra bloggen e gamla crossfit’are och därför klarar de galant :P

Kommentera / Leave a comment

