Smidig som ett kylskåp

Har inte riktigt vågat berätta detta, men när jag nu en gång har en dag då allt bara går fel kan jag ju fortsätta berätta om hur smidig jag är.

För några veckor sedan hade jag köpt nya mjukisbyxor. Dom var riktigt snygga tyckte jag -svarta med en dragked på framsidan av låret. Ni vet, en liten extra detalj som gör att dom tråkigaste av klädesplagg blir intressanta tillika som de är otroligt bekväma. Jag hade inte använt dem många gånger den dagen jag kom hem från skolan och något ödesdigert hände mig och mina kära byxor. Jag böjde ner mig i vanlig ordning för att ta av mig vinterskorna. Vad jag inte var förberädd på, var att vår skohylla som man kan bygga högre med sina vassa trätappar var alldeles för nära min akter. Jag hukade mig alldeles för hastig samtidigt som jag kände en huggande smärta där bak!! Jag hade alltså i princip satt mig på den vassa trätappen!! Och vad resulterade detta i? Jo -ett hål i byxorna på höger skinka samt ett smärtande sår!! Såret kan ni se härheheheh

Samtidigt som svordomarna och tårarna av smärta välde ur mig kunde jag inte låta bli att skratta. Det var ju så jävla klumpigt och komiskt tillika! Vi skrattar fortfarande åt min lilla incident. Kanske det finne en orsak till varför mamma aldrig anmälde mig till balett?

 

-S

Kommentera / Leave a comment

