Lucka 23

Det börjar dra ihop sig till Jul nu hörni! Ska bli riktigt skönt när alltJul ställande är över och alla lugnar ner sig.

Lucka 23. lyder såhär, Berätta om ditt bästa julminne.

Alla jular är ju speciella i sig, och således har jag många fina minnen… Julen förknippades kanske främst med julklappar då man var yngre, så tänkte därför berätta om vad som hände en gång, för länge sen. Snacka om att bli överraskad!

Jag gick på årskurs 6 och min bror på 3an. Vi hade båda slutat tro på tomten, och således uteslutit att någon man iklädd rött skulle komma till oss detta år, eftertsom vi inte firade med våra yngre kusiner det året. Både jag och min bror hade önskat och önskat en alldeles egen mobiltelefon -en Nokia 3330 för att vara exakt. För varje klapp vi öppnade hoppades vi att den skulle innehålla just den telefonen. Då sista julklappen var öppnad utbytte jag och min bror blickar, men sade ingenting. Vi var trots allt nöjda med paketen vi fått och började genast studera dem närmare.

Plötsligt hördes en dov knackning på vår dörr, och in kommer mcyket riktigt en man iklädd rött. Vi såg på varandra, alldeles stumma och funderade om det var något slags skämt. Mannen i rött räckte fram en varsin blå och droppformad ask till min bror och mej. Generade tar vi emot dem, men väntar med att öppna dem tills tomten gått. Till våran förvåning innehöll asken precis vad vi önskat oss så länge, och tårarna var inte långt borta. Vi blev så glada så glada, och började genast byta ringsignaler och bakgrundsbilder. Detta hadde vi då aldrig trott.

-S

Kommentera / Leave a comment

