Lucka 11-21

11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

Jag har väldigt många framtidsdrömmar, långsiktiga sådana också! Jag vill gärna resa så mycket som möjligt, bo i ett annat land igen, bli färdig fysioterapeut samt även inredningsarkitekt. En liten familj hoppas jag också på, med två eller tre barn tillsammans med drömprins. Jag drömmer också om att få inreda och designa mitt framtida hus, som gärna skall ha havsutsikt.

Jag drömmer även om att lära mig fem språk till innan jag hoppar ner i kistan. Dessutom vill jag gärna leva a surfers life med ett surfingbräda längs med oändliga stränder.

På kortsikt drömmer jag om en fin jul med massor av snö. Jag drömmer också om att få jobba som fysioterapeut under sommaren eftersom jag snart har tillräckligt med studiepoäng för att göra det. Jag drömmer även om att inom kort få åka utomlands igen, även om det bara är för några dagar.

Tror det är bäst att jag avslutar här, annars blir det allt för långt.

12. Berätta om någon som du saknar.

Jag saknar väldigt många personer! Men just nu saknar jag speciellt min mommo. Hon är kanske världens finaste och vackraste person. Både hon och morfar betyder mycket för mig, och hade en stor betydelse i mitt liv redan som liten, eftersom de passade mig rätt mycket då mina föräldrar va tvungna att arbeta. De båda stöder mig alltid i allt jag gör, och är kanske de personerna som mest är stolta över mig. Eller iaf är det de som mest gör mig uppmärksam över hur stolta de är över mig, och berättar hur duktig de tycker jag är. Något som värmer mitt hjärta enormt. Tyvärr bor de ju rätt långt undan (på den norska ön Hitra), så jag ser dem inte så ofta…


Jag vill också va lika vacker!
13. Berätta om din favoritsak i ditt hem.

Antagligen min laptop… Den är liten, svart och silver med slitna tangenter…
14. Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.

Hade inte så många bilder på datorn just nu, alla är på den externa hårdskivan. Men den här bilden är tagen av… kanske Ann-Sofi? Det är på No.1 i Ekenäs, och min lillebror blev student. Så här smart såg tydligen jag ut…

15. Berätta om en av dina favoritböcker.

Jag läser faktiskt inte så mycket, men jag tyckte mycket om boken Jag, Jag, Jag skriven av Unni Drouge. Boken är en självbiografi och handlar om när Punken kom till Sverige. Läs den!

16. Berätta om hur du var när du var liten.

Jag var envis men ändå blyg men trots allt pratsam. Jag var liksom en blandning av allt ihop! Jag visste vad jag ville, och fick således namnet Silje med sin vilje. Ibland, eller kanske ofta gick min envishet till överstyr, men den har också hjälp mig att uppnå mina mål. Jag kunde va rätt blyg och lite rädd för okända situationer. Ändå var jag pratsam med dem jag kände mig bekväm med -så är jag nog än i dag. Jag var en rätt påhittig liten fräknig fröken, och skulle testa på allt och bygga omöjliga saker. Jag älskade kramdjur och godnatt sagor samt kål av någon anledning. En gång stod jag och rev av kålblad i butiken och skulle just börja knapra på det, då mamma fick syn på vad jag höll på med. Mitt favorit kramdjur hette/heter Mimmi och är en turkos elefant. Mimmi var med överallt, och skapade panik då hon inte syntes till. Jag glömde henne bl.a. vi godishyllan på flygfältet och satte i ett gallskrik just när vi skulle boarda planet. Mamma sprang som en tornado över hela flygfältet tills vi hittade henne, och hann nätt och jämt med vårt plan.


17. Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.

Just nu känns det som om en perfekt dag skulle vara att få vakna i ett fjärran land, äta en god fruksot för att att sedan packa strandväskan och lapa sol hela dagen.

Thailand 2009/2010


18. Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.

Finns ju så otroligt många. Men just nu är jag riktigt sugen på att shoppa mig fördärvad i NYC!
19. Berätta om en vän som bor långt bort.

Har många vänner som bor långt borta, men jag väljer nu att berätta om Marielle. Marielle kommer från Nederländerna, och jag fick kontakt med henne via någon penpal liknande sida för personer som ville lära sig nya språk. Hon verkade trevlig och jag såg att hon ville lära sig norska, så jag kontaktade henne. I ett par år eller så, höll vi nästan dagligen kontakten, och en dag bestämde vi oss för att hon skulle besöka mig under jullovet i en veckas tid. Vi hade så otroligt roligt, och höll på att gråta ihjäl oss då vi sade adjö på flygfältet. Till sommaren kom hon igen och åter igen kunde vi bara konstatera att vi verkligen hade tur som hittat varandra, och vi förundrades över hur det är möjligt hitta såhär goda vänner över nätet. Under jullovet besökte jag i min tur henne två veckor i Nederländerna. Vi hade så grymt kul, och tog spontant trippar till London och Belgien. Vid det här laget skulle jag till våren bli student, och visste att jag ville va au-pair efter det. Så nu om jag på den brillianta idén att jag skulle söka som au-pair till NL. I maj besökte jag igen NL för att träffa min kommande au-pair familj. Det här va ju det bästa som kunde hända, och nu kunde vi ses oftare under 9mån tid! Nu har vi tyvärr inte setts sedan jag lämnade NL i maj 2009. Men vi håller fortfarande kontakten.

Det bästa med Marielle är att hon är så otroligt glad, och har en genuint omtyckbar personlighet. Dessutom är hon lika spontan som jag, och är inte sen på att haka på olika trips och andra crazy idéer vi fått. Marielles intresse för Norge och norska har bara ökat, och nu har hon redan bott i norge ett par år eller så och pratar flytande norska. Hon har dessutom fått studieplats där! Hon är trots allt fortfarande en av mina närmaste vänner och någon jag kan berätta allt för. Det var ju självfallet via henne jag intresserade mig för NL, språket och kulturen och är så tacksam för att jag bestämde mig för att au-paira där!



20. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Jag skulle gärna önska mig något av allt detta, men känner kanske att det är lite för mycket begärt. Det är inte precis några billiga saker… eller tja,  dom vita conversen är ju inte såå dyra…

21. Berätta om någon som du älskar.

Samuel måste det ju såklart bli! Jag träffade Samps på den första tutorutbildningen då vi skulle sova övernatt någonstans i Borgå i ett stort hus, alla blivande tutorer alltså. Under dagen delades vi in i 11 grupper på ca. 5-6 personer. Vi råkade hamna i samma grupp, and he had me at ”hello”. Jag lovar! Han verkade rätt blyg till en början, men efter en stund ändrade jag nog uppfattning. Det räkte inte länge innan brottning i den höga snön ägde rum. Och töntar oss gör vi än idag…

Samuel är faktiskt min första pojkvän, och vi har nu varit lite på 1.5år tillsammans. Vi har roligt tillsammans, töntar oss och reser gärna tillsammans. Han är inte bara min pojkvän utan också en bästa vän samt klippa jag kan gråta på. Han är kanske en av de snällaste i världen och väldigt mångsidig, men kanske viktigast av allt han får mig att skratta och jag känner mig trygg hos honom. Dessutom har han världens finaste leende. L o v e y o u !

-S

Kommentera / Leave a comment

